czwartek, 24 marca 2016

HAPPYSAD BOOK TAG

Witajcie moi mili po kolejnej nieco dłuższej przerwie. Z racji tego, że ostatnio czytam głównie podręczniki szkolne to recenzja nie pojawi się tak prędko. Nie oznacza to, że nie czytam ale poświęcam temu naprawdę niewiele czasu. W zamian mam dla Was kolejny tag. Jest on chyba niespotykany w blogosferze książkowej. Będzie to HAPPYSAD BOOK TAG. Bardzo lubię ten zespół więc gdy tylko zobaczyłam ten tag, od razu chciałam go zrobić. Jego autorką  jest Klaudia z kanału Złodziejka książek. Jest naprawdę bardzo ciekawy i długi. Bez zbędnego przedłużania zaczynajmy.
1. "Made in China"- książka, która nie jest dla każdego.
Pierwsze pytanie i od razu problemy. Wiele jest takich książek, które mogą sprawiać problem np. ze względu na trudny język lub tematykę. Nie będę pewnie zbyt oryginalna ale dla mnie taką właśnie książką jest "Złodziejka książek" Markusa Zusaka.RECENZJA






















2. "Mów mi dobrze"- przesłodzona książka
 Niestety jak narazie żaden tytuł nie przychodzi mi do głowy. Wiele historii jest raczej słodko-gorzkich. Nigdzie nie zauważyłam samej słodyczy. Nawet "Love, Rosie" Cecelii Ahern choć jest urocza to dotyka poważnych tematów. Do dużej porcji miodu jest dodana dawka dziegciu.


3. "Nie ma nieba"- książka, która wzbudza kontrowersje.
 Myślę, że postawię tutaj na "klumpa" czyli "50 twarzy Greya" E.L James. Ta seria zdecydowanie wzbudza kontrowersje. Ma zarówno zwolenników jak i przeciwników. Ja osobiście nie opowiadam się po żadnej ze stron bo nie czytałam i raczej nie zamierzam. Nie chcę wyrażać opinii w ciemno.











4. "Pętla"- książka, którą musisz mieć.
Cóż, moja lista książkowych życzeń jest naprawdę długa. Jednak najbardziej zależy mi na "Szczygle" Donny Tartt                
 5. "Taką wodą być"- bohater, którego pokochałaś.
Postawię tu na Alexa z powieści "Love, Rosie" Cecelii Ahern. Ciepły, sympatyczny, po prostu cudowny. Jego relacja z Rosie była niezwykła. Alex został moim fikcyjnym chłopakiem. Chciałabym mieć w rzeczywistości takiego przyjaciela.RECENZJA
6. "To miejsce na mapie"- książka polskiego autora.
Niestety nie czytam zbyt często powieści polskich autorów. Właściwie nie wiem dlaczego. Muszę się poprawić w tej kwestii. Wspomnę tutaj o "Lalce" Bolesława Prusa. Wiem, że to lektura szkolna ale to jedna z moich ukochanych książek. Nic na to nie poradzę.
7. "Bakteryja"- książka o chorobie.
Ostatnio zauważyłam, że dość często czytam książki o takiej tematyce. Niedawno czytałam "Cud chłopaka" R. J Palacio. Jest to książka o chorobie genetycznej i w dodatku napisana z perspektywy kilku osób, nie tylko chorego. Polecam każdemu. RECENZJA
8. "No stress"- książka na odstresowanie.
Nie wskażę konkretnego tytułu. Myślę, że do tej kategorii pasuje każda książka. W końcu czytamy głównie dla relaksu.

9. "Słońce"- paring, który ci się nie podoba.
 Tutaj znów przychodzą mi na myśl bohaterowie "Love,Rosie". Ich pierwsze związki nie wypadły zbyt dobrze. Wiązali się z pewnymi osobami jakby na siłę. Dobrze, że w końcu się odnaleźli i zrozumieli co ich łączy. Bardzo nie lubiłam związku Alexa i Bethany.

10. "30 raz"- książka, którą możesz czytać w kółko.
Raczej nie mam zwyczaju powracania do raz przeczytanych książek. Jednak chyba kiedyś złamię tę zasadę. Ostatnio przeczytałam "Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd. Myślę, że  z chęcią do niej wrócę. Recenzja wkrótce.
11."Piękna"- bohaterka o niespotykanej urodzie.
 Uff... Jakie trudne pytania są w tym tagu. Chyba nie było w mojej czytelniczej karierze takiej bohaterki. W sumie to mogłabym wskazać bohaterkę z "Sekretnego życia pszczół" ale nie chcę się powtarzać.

12. "Czysty jak łza"- książka idealna pod każdym względem.
Żeby nie być monotematyczną to wspomnę tutaj o "Hopeless" Colleen Hoover. To zdecydowanie była jedna z idealnych książek.RECENZJA
13. "Zanim pójdę"- książka tak popularna, że masz wrażenie, że wszyscy już ją czytali.
Przynajmniej tutaj nie mam problemu. Taką książką jest zdecydowanie "Szklany tron" Sarah J. Mass. O tej serii mówią i piszą już chyba wszyscy. Muszę ją w końcu przeczytać skoro jest taka popularna.
14. "Jeszcze, jeszcze"- książka, której kontynuację chciałabyś przeczytać.
Pewnie wielu z was zdziwi moja odpowiedź ale bardzo chętnie przeczytałabym kontynuację "Gwiazd naszych wina" Johna Greena. Chciałabym dowiedzieć się np. czy Hazel przeżyła i jak dalej potoczyła się ta historia lub poznać losy rodziny dziewczyny po jej ewentualnej śmierci.
15. "Psychologa"- książka, po której przydałaby ci się wizyta u psychologa.
 Przez jakiś czas była to "Najdłuższa podróż" Nicholasa Sparksa. Bez przerwy o nie myślałam. Zaczęłam mieć obsesję na jej punkcie. Psycholog byłby tu bardzo pomocny. Na szczęście mi przeszło.RECENZJA
16. "Wszystko jedno"- książka, co do której się pomyliłaś.
Niestety ale do tej kategorii idealnie pasuje mi "Obca" Diany Gabaldon. Cóż, po prostu spodziewałam się czegoś więcej. Niby wszystko było ok ale nie do końca. Czegoś mi brakowało. 
I tak oto dobrnęliśmy do końca. To był naprawdę długi tag. Wiele pytań naprawdę sprawiło mi problem. Jednak była to przede wszystkim świetna zabawa. Zachęcam was do zrobienia tego tagu bo jest naprawdę bardzo ciekawy. Jeśli nie macie swojego bloga lub vloga to możecie po prostu napisać odpowiedzi w komentarzu. Bardzo was do tego zachęcam. Może w niektórych kwestiach się ze mną zgodzicie.

1 komentarz:

  1. Nie znam tego zespołu, kiedyś będę musiała sobie przesłuchać jego utwory, bo coraz częściej o nim słyszę :)
    Zdziwiłam się, że w pierwszym pytaniu wybrałaś Złodziejkę Książek. Może to moje ślepe zapatrzenie w nią, ale ja akurat bym wszystkim ją polecała bo uważam że faktycznie jest to książka dla każdego:)

    OdpowiedzUsuń