piątek, 24 czerwca 2016

Fruit Book Tag- Owocowy Tag Książkowy ORIGINAL





                            OWOCOWY TAG KSIĄŻKOWY

  Witajcie kochani. Mamy już lato. Słońce, piękna pogoda, wakacje. To chyba najlepsza pora roku. Jednak ja w lecie najbardziej lubię świeże owoce. Właśnie to zainspirowało mnie do stworzenia pierwszego autorskiego tagu. Jak się pewnie domyślacie będzie to Owocowy Tag Książkowy. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy do pytań. Jest ich 9.


1. Ananas- książka z najbardziej "egzotycznym" miejscem akcji.
Jak na razie nie czytałam książki, której akcja działaby się w jakimś dziwnym miejscu. Jednak najodleglejszym o jakim czytałam była amazońska dżungla. Wyjechała tam Christine, główna bohaterka "Słonecznika" Richarda Paula Evansa.


2. Banan- książka, która zawsze wywołuje uśmiech na Twojej twarzy.
Zawsze mile wspominam "Love Rosie" Cecelii Ahern. Mam do tej powieści ogromny sentyment. Jak już niektórzy wiedzą, Alex jest moim książkowym chłopakiem.


 


3. Malina- najsłodszy książkowy pocałunek.
Ale się wkopałam. Sama wymyśliłam to pytanie a nie umiem na nie odpowiedzieć. Po prostu za dużo ich było i trudno mi wybrać.













4. Truskawka- powieść polskiego autora, której akcja nie dzieje się w Polsce.
Tak wiem, trochę dziwne pytanie:) Na myśl przyszedł mi "Rok na Majorce" Anny Klary Majewskiej. Większa część powieści ma miejsce właśnie na tej wyspie. Główna bohaterka się tam przeprowadza.





5. Cytryna- książka, po przeczytaniu której miałaś/miałeś kwaśną minę.
I tu opowiem o moim ostatnim rozczarowaniu. Chodzi mi o "Oddam Ci słońce" Jandy Nelson. Po tylu pozytywnych opiniach spodziewałam się czegoś niezwykłego, niebanalnego. Tymczasem książka była przeciętna. Nie mówię, że była zła, ale co najwyżej ok. Myślałam, że dostanę coś więcej.















 6. Jagoda- książka, której akcja dzieje się w lesie.
Zabijcie mnie, nie wiem.

 










7. Arbuz- książka idealna na upał. 
Według mnie do tej kategorii pasuje "Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd. To cudowna, piękna i klimatyczna powieść. Jednak pewne wydarzenia czasami nieco mroziły krew w żyłach.





8. Winogrono- książka z dużą ilością bohaterów.
Trochę za dużo bohaterów było w "Obcej" Diany Gabaldon. Na początku musiałam bardzo uważać żeby zrozumieć kto jest kim.

 


9. Czereśnia- książka, która fabułą przypomina inną.
Jak wiemy czereśnia wyglądem przypomina wiśnię, stąd to pytanie. "Zanim się pojawiłeś" troszeczkę przypomina mi "Gwiazd naszych wina" Johna Greena. Nie chodzi mi tu tylko o tematykę. Te książki dostarczyły mi podobnych emocji, obydwie darzę wielką sympatią i miłością.

 













I to były wszystkie pytania w tym tagu. Mam nadzieję, że Wam się spodobał. Zachęcam Was do zrobienia go na swoich blogach i kanałach. Jestem ciekawa waszych odpowiedzi.

 Blogi i kanały, które nominuje.
Book Reviews by Anita 
Caroline in the Bookland 
Abigail Jailette 
Zaczytana dolina
Zagubiona w slowach
Lekturia 
i wszystkich, którzy są chętni. Mam nadzieję, że podejmiecie wyzwanie. 

5 komentarzy:

  1. Dziękuję Ci za nominację. :) Niektóre kategorie rozbawiły mnie, bardzo fajnie je powymyślałaś. :) Już nie mogę się doczekać, by go zrobić. Sądzę, że w przyszłym tygodniu albo najpóźniej w jeszcze kolejnym odpowiedź wyląduje na moim blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny Tag, pasuje do lata XD Stwierdziłabym, że "Zanim się pojawiłeś" przypomina bardziej film "Nietykalni" niż "GnW".
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  3. "Oddam ci słońce" czytało mi się dość ciężko z początku ze względu na specyficzny styl pisania autorki, ale im bardziej zagłębiałam się w książkę, tym bardziej mnie zachwycała. Ja również uwielbiam zarówno "Gwiazd naszych winę" jak i "Zanim się pojawiłeś" i nie potrafiłabym wybrać, która z tych książek bardziej mnie wzruszyła, może właśnie ze względu na podobieństwo.
    Wybrałaś bardzo ciekawe kategorie do Tagu :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej z podanych przez ciebie książek XD
    Bardzo spodobał mi się ten tag i postanowiłam, że sama się za niego za niego zabiorę. Tutaj masz moje odpowiedzi--- http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com/2016/08/fruit-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, o tym "Oddam Ci Słońce" słyszę już któryś raz... Ciekawość pożera mnie od środka, muszę to wreszcie przeczytać!
    Naprawdę dobry tag.
    Pozdrawiam,
    Posy

    OdpowiedzUsuń