środa, 1 czerwca 2016

Libster Blog Award + DISNEY BOOK TAG

Witajcie moi drodzy. Dziś mam dla Was coś czego na blogu jeszcze nie było. Odpowiem na pytania w ramach Libster Blog Award, do którego nominowała mnie Jadwiga z bloga Zajęcza Nora , za co bardzo serdecznie jej dziękuję. Ponadto, z okazji Dnia Dziecka, mam dla Was Disney BOOK TAG. Myślę, że to dobra okazja by przenieść się na chwilę do czasów dzieciństwa. W końcu na tych bajkach wychowało się kilka pokoleń. Zapraszam.



                                                       LBA
1. Masz ulubione zwierzę? Jakie?
Lubię wszystkie zwierzęta i te małe i te duże. Jednak najbardziej lubię psy. Są takie szczere i kochane. Sama mam swojego pupila.


2. O jakim zawodzie marzyłaś, chodząc do podstawówki?
Bardzo ciekawe pytanie. Na początku chciałam być tłumaczem języka angielskiego ale później zainteresowała mnie psychologia, z którą już od kilku lat wiążę swoją przyszłość.


3. Najciekawszy, Twoim zdaniem, bohater literacki to ?
Naprawdę mam wybrać tylko jednego? To niemożliwe. Każdego bohatera cenię za coś innego, każdy czym innym mnie zaciekawił. Lista jest zbyt długa by ją przytaczać.


4. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać? Jak wyobrażasz sobie idealne miejsce, w którym mogłabyś się znaleźć ze swoimi książkami?
Najbardziej lubię czytać, siedząc na moim łóżku. Nie potrzeba mi chyba lepszego miejsca. Wystarczy mi to, które już mam.


5. Twój ulubiony autor?
Mam kilku ulubionych autorów. Należą do nich między innymi: John Green, Nicholas Sparks, Sue Monk Kidd czy Cecelia Ahern. Ostatnio do tego zacnego grona dołączyła również Jojo Moyes.

6. Ostatnio najczęściej słuchana piosenka?
Nie mam takiej, której słuchałabym w kółko. Słucham tego co akurat leci w radio.


7. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
W pierwszej kolejności wskażę "Love Rosie" Cecelii Ahern. Bardzo poruszyła mnie ta powieść. Zaciekawiła mnie również forma epistolarna. Ponadto wspomnę o "Światłach września" Carlosa Ruiza Zafona, dzięki której przekonałam się nieco do fantastyki. I na koniec moje ostatnie odkrycie czyli "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes. Autorka wybrała sobie trudny temat bo choroba i eutanazja do takich należą ale przedstawiła go w cudowny sposób.  Doskonale uchwyciła realia życia niepełnosprawnych. Pokochałam ją również z osobistych powodów. Oby więcej takich książek na rynku.

8. Co robisz, aby poprawić sobie humor?
Najczęściej po prostu czytam :) lub oddaję się swojej drugiej pasji czyli haftowaniu.


9. Po książki, z jakiego gatunku sięgasz najczęściej?
Najchętniej czytam powieści obyczajowe, psychologiczne i Young Adult. Staram się jednak nie gardzić żadnym gatunkiem i stale poszerzać swoje czytelnicze horyzonty.


10. Sięgasz po książki wydane w zeszłym stuleciu?
Oczywiście, że tak. Lubię czasem odpocząć od nowości wydawniczych i sięgnąć po coś starszego.


11. Na jaką książkę masz aktualnie największą ochotę?
W najbliższym czasie chcę sięgnąć po książkę "Ezotero. Córka wiatru". Agnieszki Tomczyszyn.

Do LBA nominuję:
BlueKubaBooks 
Lekturia 
 Joanna

Oto moje pytania:
1. Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
2. Twoja ulubiona lektura szkolna?
3. Jeśli kiedyś napisałbyś/napisałabyś książkę to o czym by ona była?
4. Co sądzisz o popularnych książkowych tagach? Który z nich jest Twoim ulubionym?
5. Jakiego gatunku literackiego najbardziej nie lubisz?
6. Jakie masz pasje poza czytaniem?
7. Czytasz książki w obcych językach? W jakich?
8. Która ekranizacja, Twoim zdaniem, jest lepsza od książki?
9. Wolisz książki pisane przez mężczyzn czy przez kobiety?
10. Twój ulubiony zespół?
11. Jaką kuchnię najbardziej lubisz?

Przejdźmy teraz do tagu...
                                                              DISNEY BOOK TAG 


1. Mała Syrenka- bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Niestety nie będę oryginalna i postawię na Americę z "Rywalek" Kiery Cass. Eliminacje to zdecydowanie nie były okoliczności, w których chciała się znaleźć.


2. Kopciuszek- bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.
Uff... Trudne pytanie. Zmartwię Was ale na tą chwilę nie przypomnę sobie żadnego bohatera. Nie wiem.


3. Królewna Śnieżka- książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie.
Postawię tu na bohaterów powieści "Obca" Diany Gabaldon. Kiedy Claire dotknęła kamienia, przeniosła się 200 lat wstecz i napotkała ludzi zupełnie innych od siebie.



4. Śpiąca Królewna- książka, podczas czytania której zasnęłaś.
Jeśli jestem zmęczona, jestem w stanie zasnąć przy każdej książce. Nie ma znaczenia czy jest ciekawa czy nudna. Po prostu zasypiam i tyle.


5. Król Lew- bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.
Takim bohaterem jest na przykład Taylor McAden z powieści "Na ratunek" Nicholasa Sparksa. Pewne wydarzenie z dzieciństwa odcisnęło ogromne piętno na jego psychice i miało wpływ na jego dalsze życie i podejmowane decyzje. Nie będę jednak mówić Wam o co dokładnie chodzi, żeby nic Wam przypadkiem nie zaspoilerować.


6. Piękna i Bestia- książka, której się obawiałaś, a okazało się, że jest wspaniała.
Tak było z "Sekretnym życiem pszczół" Sue Monk Kidd. Wspominałam już o tym w recenzji. Właściwie nie wiem dlaczego się jej obawiałam. Moje obawy były zupełnie bezpodstawne.


7. Alladyn- bohater, którego życzenie się spełniło.
Spełniło się marzenie Quentina z "Papierowych miast" Johna Greena. Chciał odnaleźć Margo i to uczynił.


8. Mulan- bohater, który udaje kogoś kim nie jest.
Przychodzi mi na myśl tylko Amy z "Zaginionej dziewczyny" Gillian Flynn. Amy z pamiętnika i prawdziwa Amy to jakby dwie różne osoby.


9. Toy Story- książka, której bohaterów chciałabyś ożywić.
Nie chciałabym ożywiać żadnego bohatera. Lepiej niech pozostaną w książkach. Gdybym ich ożywiła to nie mogłabym już o nich czytać.


10. Disney Descendants- ulubiony czarny charakter.
Nie mam takiego. Czytając, skupiam się raczej na pozytywnych postaciach i zapominam o czarnych charakterach. A już na pewno żadnego nie polubiam.

To już wszystko co dla Was na dzisiaj przygotowałam. Mam nadzieję, że Wam się podobało i Was nie zanudziłam bo ten post był naprawdę długi. Zapraszam Was do komentowania a nominowanych do odpowiedzi na pytania.

1 komentarz:

  1. Bardzo interesujące odpowiedzi - szczególnie ta o ożywieniu bohaterów; nigdy tak o tym nie myślałam. :)
    Pozdrawiam gorąco!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń