niedziela, 17 lipca 2016

Liebster Blog Award #2

Witajcie kochani. Tym razem krótki odpoczynek od recenzji. Dziś odpowiem na pytania w ramach LBA, do którego nominowała mnie Magda z bloga Pierwsza strona, za co bardzo serdecznie jej dziękuję. Zatem przejdźmy do pytań.



1. Co Cię skłoniło do założenia bloga?
 Bardzo ciekawe pytanie. Cóż, po prostu chciałam z kimś podzielić się wrażeniami z przeczytanych książek. Niestety wśród znajomych nie mam zbyt wielu osób z którymi mogłabym dzielić swoją czytelniczą pasję. Od dłuższego czasu podpatrywałam różne blogi i kanały na YouTube i chciałam mieć też coś swojego.


2. Możesz zmienić jedną rzecz na świecie. Co to jest?
Wiele jest rzeczy, które można by było zmienić. Myślę, że moja odpowiedź ucieszy każdego książkoholika. Zmieniłabym ceny książek. Moim zdaniem są bardzo wysokie, szczególnie w księgarniach stacjonarnych typu Empik. Myślę, że to pomogłoby  w szerzeniu czytelnictwa.


3. Piosenka, która zawsze chodzi Ci po głowie.
To zależy. Jeśli jakaś piosenka wpadnie mi w ucho to długo chodzi mi po głowie. Później to się zmienia. Ostatnio taką piosenką jest "Mamo, ja nie chcę za mąż" zespołu Brathanki.


4. Możesz wybrać życie w jednym z uniwersum z książki/filmu. Gdzie się przenosisz?
Trudny wybór. Wybaczcie, ale nie wiem.


5. Ulubiony cytat.
Jeśli już mam wybrać to przywołam cytat z "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes. "Człowiek ma tylko jedno życie. I właściwie ma obowiązek wykorzystać je najlepiej, jak się da." Jednak tak naprawdę mogłabym przywołać wiele innych. Nie mam jednego ulubionego. Założyłam nawet zeszyt, w którym zapisuję swoje ulubione. Właściwie z każdej książki zapisuję chociaż jeden.


6. Książka z dzieciństwa.
"Kopciuszek" Charlesa Perrault'a. Tak ją uwielbiałam, że rodzice musieli mi ją czytać każdego wieczora przed snem. Nawet jak już sama czytałam, często do niej wracałam.


7. Gdzie widzisz siebie za 10 lat?
Jeśli moje marzenia się spełnią to myślę, że będę pracowała jako psycholog i będę miała własny gabinet psychoterapii.


8. Skąd czerpiesz pomysły na posty?
Najczęściej po prostu podpatruję innych blogerów i próbuję się jakoś ustosunkować do ich opinii na różne tematy. Bywa też tak, że pomysł przychodzi mi do głowy podczas czytania konkretnej książki.


9. Czym najchętniej zajmujesz się w czasie wolnym?
Najczęściej po prostu czytam albo oddaję się swojej drugiej pasji czyli haftowi krzyżykowemu. Lubię też oglądać telewizję czy słuchać muzyki.


10. Masz możliwość porozmawiania z jedną osobą z książki. Kto to jest i dlaczego?
 Tylko z jedną? Niestety na tę chwilę nie wiem. Może z Avą, główną bohaterką "Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender". Bardzo zaciekawiła i urzekła mnie historia dziewczyny i jej rodziny. Chciałabym jeszcze głębiej ją poznać.


11. Jakich cech charakteru najbardziej nie lubisz u ludzi.
Najbardziej chyba zazdrości. Nie ma chyba nic gorszego. Wkurzam się kiedy ludzie zazdroszczą mi czegoś, czego tak naprawdę nie mam. Kiedy wymyślają sobie niestworzone historie na mój temat.

Blogi, które nominuję:
Reading-mylove 
Wielopasja 
Bookendorfina 
Wąchając książki 
Zajęcza Nora 
 Kasi-recenzje-ksiazek

A oto moje pytania:
Lubisz zwierzęta? Masz jakiegoś pupila?
Co jest według Ciebie wyznacznikiem dobrej powieści?
Oglądasz seriale? Jakie?
Byłaś kiedykolwiek za granicą? W jakim kraju?
Jaki jest twój ulubiony autor? Za co go lubisz?
Ktoś ukradł Ci Twoją ulubioną książkę. Co robisz?
Której książce najchętniej zmieniłabyś tytuł bo np. jest nieadekwatny do treści?
Jaka książka sprawiła, że przekonałaś się do jakiegoś gatunku?
Jakie jest Twoje zdanie na temat tatuaży? Masz jakiś?
Masz jakiegoś książkowego chłopaka? Kto to jest?
Jakie znasz języki?
Jaka książka zmieniła Twoje życie? W jaki sposób?
Jaki jest twój ulubiony kolor?

Mam nadzieję, że nominowani podejmą wyzwanie:)

6 komentarzy:

  1. Wiele się o Tobie dowiedziałam :) dziękuję za nominację i z chęcią wykonam tag :) dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. łoł! Dziękuję za wyróżnienie :) Kulturalnie wchodzę sobie na Twojego bloga, a tu taka niespodzianka !
    Gdy pad punkt 2 można było łatwo zrealizować... marzenie :)
    Ambitne marzenia, ale tylko ten co mierzy wysoko daleko zajdzie. Powodzenia :)

    Pozdrawiam
    Jadwiga z Zajęczej Nory

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kopciuszek" to taka cudowna historia :) Bardzo chciałabym zapoznać się z książką o Avie. Pamiętam, jak wielki szał był na nią, a ja dalej w tyle :(
    Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj imienniczko, która również uwielbia czytać książki :D Najlepszy pomysł z obniżeniem cen książek- wtedy to bym miała biblioteczkę, że mucha nie siada! :)

    Werisa - vverisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję :) Kilka dni temu odpowiedziałam na jedną nominację, własnie do LBA :Odpowiem na pewno, ale za jakiś czas, teraz miałam już kilka postów okołoksiążkowych i muszę się skupić na recenzjach :D
    Apropos tatuaży- ostatnio zajeb*ście zaczęły podobać mi się tatuaże na dłoniach i generalnie, ale to wszystko przez Jace'a z "Darów anioła" :(
    Świetne odpowiedzi, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zmiana cen książek to strzał w 10! Faktycznie, są strasznie drogie. Na szczęście są księgarnie internetowe i kilka stacjonarnych, gdzie można kupić książki po 3 czy 5 złotych nawet, ale to niestety starsze książki, a nie nowości :(

    http://tekstykultury.pl/

    OdpowiedzUsuń