sobota, 13 sierpnia 2016

7 ReadUp - Informacje + TBR



 Witajcie kochani.  Dzisiaj miała być recenzja, ale nastąpiła drobna zmiana planów. Chcę Wam opowiedzieć o pewnej akcji, w której zdecydowałam się wziąć udział. Chodzi o 7 ReadUp czyli maraton czytelniczy.



7 ReadUp to po prostu maraton czytelniczy, podczas którego należy przeczytać jak najwięcej. Jego pomysłodawczynią jest Marta z kanału Martha Oakiss Secret Books . Odbywa się on w dniach 15-21 sierpnia. Główny cel to propagowanie czytelnictwa. Przewidziane są dwie wersje tego wyzwania:

Wersja EASY
Chodzi w niej o to, że czytamy dowolne książki a ich grzbiety muszą mieć grubość co najmniej 7 cm.

Wersja HARD
To już wersja nieco bardziej zaawansowana. Oprócz czytania książek możemy w niej wypełniać różnie czytelnicze wyzwania. Książki dopasowujemy pod dane kategorie. Jedna książka może spełniać jednocześnie kilka wyzwań. Możemy je wykonywać w dowolnej kolejności. Właśnie na tę wersję się zdecydowałam. Będzie ciężko, ale spróbuję. Zobaczymy jak to wyjdzie.

A OTO LISTA TEGOROCZNYCH WYZWAŃ:

1. S JAK SIERPIEŃ- książka autora, którego nazwisko zaczyna się na literę S

2. OŚMIOLITEROWY SIERPIEŃ- książka, w tytule której występuję przynajmniej jedno 8-literowe słowo.

3.  WYPAD NAD MORZE- książka z motywem wody na okładce.

4. OSTATNIE PODRYGI WAKACJI- książka, z przeczytaniem której ciągle zwlekasz i musisz się za nią zabrać teraz, zanim znowu rzucisz się w wir obowiązków.

5. SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE- przeczytaj książkę i obejrzyj jej ekranizację/ adaptację.

6. WAKACJE PRZED KOMPUTEREM- książka, którą polecali polscy lub zagraniczni booktuberzy. 

7. WAKACYJNA OPALENIZNA- książka z okładką w brązach i/lub pomarańczach.

8. ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY-  książka z uczniami lub studentami.

9. KONIEC WAKACJI- zakończ serię, czyli przeczytaj ostatni tom lub zmaratonizuj całą serię.

10. ÓSMY MIESIĄC- przeczytaj ósmą książkę ze swojej półki.

Pozostało więc pytanie: co wogóle chcę przeczytać? Cóż przeczytanie 10 różnych książek w tak krótkim czasie to byłby dla mnie problem. Postanowiłam więc połączyć wyzwania najbardziej jak się da. W sumie chcę przeczytać 4 książki.

 Oto moja lista:
 
 WYZWANIE 1 + WYZWANIE 7 + WYZWANIE 10
 Do tych kategorii wybrałam zupełnie nieznaną książkę Irvinga Stone'a "Pasja życia". Jest to książka fabularna o życiu słynnego artysty Vincenta van Gogha. Dostałam ją na zakończenie roku szkolnego i w końcu doczekała się na swoją kolej.
WYZWANIE 2 + WYZWANIE 3 + WYZWANIE 5
W tym przypadku zdecydowałam się na klasykę literatury czyli "Wichrowe wzgórza" Emily Bronte. Wreszcie nadrobię zaległości i poznam historię, którą znają już chyba wszyscy :) Przyjmijmy, że to w oddali to woda :)

WYZWANIE 4 + WYZWANIE 6 + WYZWANIE 8

W ramach tych wyzwań chcę przeczytać książkę "Ezotero. Córka wiatru". Książka leży na mojej półce już od dawna. Do sięgnięcia po nią zachęciła mnie recenzja Klaudii z kanału Herbatka z książką. Podobno występuje w niej jakiś minimalny motyw szkoły więc jak najbardziej pasuje.
WYZWANIE 9

Tutaj będzie trochę naciągane. Niedawno przeczytałam "Cień wiatru" Carlosa Ruiza Zafona i postanowiłam ją kontynuować. Choć nie przeczytałam jeszcze drugiego tomu, chcę sięgnąć po trzeci czyli "Więźnia nieba". Mimo, że jest to cykl to książki, należące do niego, możemy czytać w dowolnej kolejności.

Tak oto wyglądają moje plany czytelnicze na 7 ReadUp. Jeszcze nigdy nie uczestniczyłam w żadnym maratonie, ale myślę, że dam radę. Napiszcie w komentarzach czy Wy również zamierzacie wziąć udział i co ogólnie myślicie o tego typu akcjach.
 

2 komentarze:

  1. Takie wyzwania to bardzo ciekawa inicjatywa, ale niestety trzeba mieć sporo wolnego czasu na czytanie... Może kiedyś i ja się skuszę :)
    Tymczasem zapraszam do siebie, nominowałam Cię właśnie do LBA ;) http://ogrodksiazek.blogspot.com/2016/08/lba-2-i-3.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też biorę udział w tym wyzwaniu czytelniczym, z tym, że ja mam aż sześć książek, grzbiety dają 14,5 cm, więc dość ambitne zadanie. Życzę ci powodzenia, ja też zdecydowałam się na klasykę do jednego wyzwania, tylko wybrałam Austen i jej Rozważną i rozmantyczną.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń