poniedziałek, 3 października 2016

Poznajmy się- Liebster Blog Award #3


Hej kochani. Dziś mam dla Was kolejną odsłonę słynnej blogowej akcji, czyli Liebster Blog Award. Tym razem odpowiem na pytania od autorki bloga Kochająca książki  oraz Basi z bloga Moje czytania. Zatem bez zbędnego przedłużania zaczynajmy.


Najpierw pytania od Kochającej książki:

1. Jaka jest twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?
Myślę, że każda pora jest dobra na przeczytanie choćby kilku stron jednak najbardziej lubię czytać wieczorem przed spaniem lub rano po przebudzeniu. W łóżku czyta mi się najlepiej :)

2. 3 ulubione pozycje, jakie zdarzyło Ci się przeczytać?
Cóż wiele było w moim życiu dobrych książek. Postawię jednak na "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes. Bardzo podobało mi się ukazanie sytuacji osób niepełnosprawnych i to, że autorka nie próbowała na siłę ubarwiać rzeczywistości. Poza tym temat niepełnosprawności jest mi dosyć bliski. Poza tym "Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd. Urzekł mnie niesamowity klimat powieści. Nie chciałam się z nią rozstawać. Trzecią pozycją jest "Złodziejka książek" Marcusa Zusaka. Ta książka ukazała mi wojnę z nieco innej perspektywy niż podręczniki szkolne. Podobał mi się ukazany dramat jednostki i ta nietypowa narracja.

3. Ulubiony aktor.
Ciekawe pytanie. Tutaj niestety muszę się Wam do czegoś przyznać. Otóż, ja bardzo rzadko oglądam filmy. Jeżeli już  to częściej te  na podstawie książki. Częściej seriale. Dlatego grono moich ulubionych aktorów jest dosyć wąskie. Z pewnością jednak należy do niego Mikołaj Roznerski czy z zagranicznych Sam Claflin.

4. Twoja ulubiona adaptacja filmowa książki.
I tutaj mogłabym napisać to samo co w punkcie 3. Nie potrafię też wybrać jednej ulubionej. Myślę, że warto wspomnieć tutaj o "Gwiazd naszych wina" czy "I wciąż ją kocham". Oba te filmy kocham tak samo. Dzięki temu ostatniemu przekonałam się do sięgnięcia po twórczość Sparksa.

5. Najbardziej wkurzający i irytujący bohater książkowy?
Zdecydowanie Tate, główna bohaterka "Ugly love" Colleen Hoover. Wybaczcie, ale nie rozumiem toku myślenia tej dziewczyny. Więcej żalów wyleję w recenzji, która mam nadzieję pojawi się niedługo.

6. Od kiedy istnieje Twój blog?
Blog wystartował dokładnie 3 lipca 2015 roku.

7. Skąd pomysł na założenie bloga?
Cóż, nie będę oryginalna. Po prostu chciałam podyskutować o książkach z innymi miłośnikami literatury. Niestety niewielu z moich znajomych czyta książki, więc czułam niedosyt. Blog umożliwił mi dzielenie się moją pasją z innymi. Bardzo lubię pisać jednak ostatnio mam na to bardzo niewiele czasu.

8. Piosenka, która ostatnio zamieszkała w Twoim umyśle i nie chce go opuścić to...?
Ostatnio w mojej głowie goszczą głównie kołysanki, które słyszę nieustannie kiedy mama śpiewa mojej małej siostrze do snu :)

9. Jakie jest Twoje ulubione motto życiowe? Ulubiona sentencja?
 Nie mam jednej ulubionej. Praktycznie w każdej książce znajduję jakąś ciekawą. Założyłam nawet specjalny zeszyt by je zapisywać :)

10. Na jakim filmie byłaś ostatnio w kinie? Jakie wrażenia?
Nie byłam ostatnio w kinie, ale na DVD obejrzałam ekranizację książki "Zanim się pojawiłeś". Film mi się podobał. Więcej opowiem o nim w konfrontacji Książka Vs Film, która ukaże się wkrótce.

11. Weź najbliższą książkę jaka się koło Ciebie znajduje, otwórz ją na stronie 76 i przeczytaj drugie zdanie. Jak ono brzmi?

Zdanie to będzie pochodziło z "Gry anioła" Carlosa Ruiza Zafona. A brzmi ono tak: " Położył ją na kawałku materiału rozpostartym na jego  biurku na zapleczu księgarni i skierował światło lampy wprost na tom".

Teraz pora na pytania od Basi:
 1. Gdzie spędziłaś wakacje?
Tegoroczne wakacje spędziłam z rodziną na Mazurach. Byłam tam przez tydzień i z pewnością kiedyś wrócę ;)

2. Czy ktoś w Twojej rodzinie również czyta książki?
Niestety w rodzinie nie mam innych książkoholików. Bardzo nad tym ubolewam. Między innymi z tego powodu założyłam bloga.

3. Po jaką książkę nigdy nie sięgniesz, mimo pozytywnych recenzji?
Myślę, że po "Dary anioła" Cassandry Clare. Po pierwsze nie ciągnie mnie do tej książki. Po drugie seria o Nocnych Łowcach jest dosyć długa, a po trzecie nie lubię fantastyki po prostu.

4. Ulubiona książka z dzieciństwa?
Jedną z nich jest na pewno "Kopciuszek" Charlesa Perrault. Przepadałam za tą książką. Rodzice musieli mi ją czytać każdego wieczora. Nawet kiedy już sama potrafiłam czytać, często do niej wracałam.

5. Do jakiej książki często wracasz?
Zazwyczaj nie czytam książki po raz kolejny. Moja pamięć jest na tyle dobra, że po prostu nie ma to sensu. Dużo bardziej wolę poznawać nowe historie. Ewentualnie wracam do jakiejś książki myślami. Przywołuję uczucia, jakie towarzyszyły mi podczas jej czytania.

6. Jaka ekranizacja książki podobała Ci się najbardziej?
O moich ulubionych ekranizacjach napisałam wyżej więc chyba nie muszę się powtarzać :)

7. Czy sięgasz po klasykę?
Tak, ale niezwykle rzadko. Chcę się poprawić w tej kwestii. Nie mam też swojego ulubionego klasyka.

8. Czy słuchasz muzyki podczas czytania?
Nie, ale czasem słucham wiadomości w telewizji.

9. Jaką książkę najchętniej zobaczyłabyś na ekranie?
Myślę, że dobrym materiałem na ekranizację, mogłaby być powieść "Hopeless" Colleen Hoover.

10. Masz swoje ulubione wydawnictwo?
Tak. Jednym z moich ulubionych jest wydawnictwo Literackie. Naprawdę pięknie wydają książki. Poza tym lubię też Moondrive.

11. Czy byłaś rozczarowana książką, mimo, że czytałaś jej pozytywne recenzje?
Tak oczywiście. Ostatnio miałam tak z "Oddam Ci słońce Jandy Nelson. Wszyscy bardzo ją wychwalali, słyszałam same ochy i achy na jej temat, ale mi się niestety nie podobała.

To były wszystkie pytania na jakie przyszło mi odpowiedzieć. Bardzo dziękuję dziewczynom za nominację. Mam nadzieję, że dzięki moim odpowiedziom poznaliście mnie trochę bardziej. Sama postanowiłam nikogo nie nominować. Jakoś mam wrażenie, że wszyscy już brali w tym udział. Chciałabym trochę przystopować z tymi akcjami i skupić się na recenzjach. Dlatego malutka prośba do Was byście nie dawali mi przez jakiś czas nominacji, bo i tak mam ich dużo a czasu niewiele. Mam nadzieję, że Wam się podobało i udało mi się Was czymś zaskoczyć. Buziaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz