poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Powieści, które powinny być zekranizowane


Hejka kochani. Jak leci? Co ciekawego czytacie? ;) Dziś nie będzie recenzji, ale mam coś ciekawego. Powstało już dużo filmów na podstawie książek, ale czy zastanawialiście się kiedyś jaka powieść mogłaby zostać zekranizowana? Dziś właśnie pokaże Wam moje typy- 5 książek, które moim zdaniem zasługują na zekranizowanie. Jesteście ciekawi jakie wybrałam? :)
1. "HOPELESS" COLLEN HOOVER
Myślę, że ta książka to idealny materiał na ekranizację. Mógłby z tego powstać świetny thriller psychologiczny ;) Nawet już podczas czytania książki wyobrażałam sobie jak mogłyby wyglądać poszczególne sceny. Jeśli ktoś dobrze by to poprowadził, mógłby powstać naprawdę świetny film.




2. "NA RATUNEK" NICHOLASA SPARKSA
Zekranizowano już wiele powieści Sparksa, ale tej jeszcze nie, a szkoda. Historia Denise i jej syna naprawdę mnie poruszyła. Wzruszająca powieść. Miło byłoby zobaczyć ją również na ekranie.



3. "DWÓR CIERNI I RÓŻ" SARAH J. MAAS
W tym przypadku myślę o serialu. W serii stworzonej przez Panią Maas jest tyle wątków, przygód i nieoczekiwanych zwrotów alcji, że to zdecydowanie za wiele i film nie pomieściłby wszystkiego. Marzy mi się coś na miarę ekranizacji "Obcej" Diany Gabaldon. Wielosezonowy serial z cudowną obsadą. To byłoby coś... ;)


4. "ANHUSZ" MARTINE MADDEN
Tę książkę całkiem niedawno dla Was recenzowałam. To historia zakazanej miłości Ormianki Anhusz i tureckiego żołnierza Dżohana. Wszystko dzieje się w czasach I wojny światowej i Ludobójstwa Ormian. Jak dla mnie to idealny materiał na scenariusz filmowy, mimo, że nie przepadam za filmami wojennymi :)



5. "UGLY LOVE" COLLEEN HOOVER
 Kolejna pozycja autorki w tym zestawieniu. Być może dla niektórych z Was to ogromne zaskoczenie, w końcu w recenzji strasznie zjechałam tę książkę :) Chętnie zobaczyłabym ekranizację, bo może chociaż ona wypadłaby lepiej niż książkowy pierwowzór. Książka absolutnie mi się nie podobała, więc w filmie jedyna nadzieja ;)


Tak właśnie przedstawia się moja lista ekranizacji, które z chęcią bym obejrzała. Ciekawe jak wypadłyby na tle swoich literackich pierwowzorów. Może kiedyś ktoś podejmie się ich stworzenia? :) Co myślicie o takim zestawieniu? Zgadzacie się z moimi propozycjami? A jakie są Wasze typy? Napiszcie mi o tym koniecznie w komentarzach. Jestem bardzo ciekawa na jakie ekranizacje najbardziej czekacie :)

BUZIAKI 
WERONIKA


4 komentarze:

  1. Ja bym chciała zobaczyć Kroniki Świata Wynurzonego. Jakby się odpowiednio postarać, mogłyby powstać z tego tak epickie filmy jak ekranizacje "Władcy Pierścieni", "Hobbita" czy "Opowieści z Narnii". Ciekawym pomysłem byłaby również ekranizacja "Margo" Tarryn Fisher. Natomiast "dzieł" Maas mam powyżej uszu i zobaczenie tego na ekranie byłoby ostatnią rzeczą, którą chciałabym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorąc pod uwagę hype na "Dwór...", to moim zdaniem prędzej czy później doczekamy się ekranizacji :)

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie zobaczyłabym ekranizację ,,Hopeless" i ,,Dwór cierni i róż". Książki były świetne, więc to byłoby coś wspaniałego! :D Naprawdę świetny post ;)
    https://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, czy chciałabym zobaczyć którąkolwiek z przytoczonych przez Ciebie powieści na małym lub większym ekranie. ,,Hopeless" nie lubię i to bardzo, a pozostałych powieści nie czytałam. Nie mam żadnego porównania. Za to chętnie zobaczyłabym ekranizację ,,Mojej Lady Jane"! To by było coś!

    Ściski,
    Iza z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń