środa, 3 stycznia 2018

Podsumowanie 2017 BOOK TAG



Hej kochani. Witam Was po raz pierwszy w nowym roku. Myślę, że najwyższa pora podsumować 2017 rok, który niestety nie był najlepszy pod względem czytelniczym, ale i tak nie narzekam :) Długo zastanawiałam się nad ciekawą formą podsumowania, ale z pomocą przyszły mi booktuberki- Ula z kanału Słomka i Ewa z Cat Vloguje, które stworzyły PODSUMOWANIE 2017 BOOK TAG. Ja również postanowiłam zrobić ten tag u siebie. Jesteście ciekawi, jakie książki zyskały moją sympatię w minionym roku?



1. NAJLEPSZA KSIĄŻKA 2017 ROKU.
 Wiele było w tym roku wspaniałych książek, ale bezapelacyjnie wygrywają "Służące" Kathryn Stockett. Przede wszystkim za prawdę i uniwersalizm. To historia o losach czarnoskórych kobiet służących w domach białych pań w latach 60 XX wieku. Przejmująca i do bólu prawdziwa. Polecam z całego serducha.



2. NAJGORSZA KSIĄŻKA 2017 ROKU. 
Niestety nie obyło się również bez czytelniczych rozczarowań. Jednym z nich jest "Promyczek" Kim Holden. Wybaczcie, ale dla mnie była to strasznie naciągana, wręcz nierealna historia. Ckliwe powieści też muszą być choć odrobinę prawdziwe a tutaj tak nie było.


3. AUTOR, KTÓREGO POKOCHAŁAŚ W 2017 ROKU
Na pewno Tarryn Fisher. Thriller psychologiczny to gatunek, który zdecydowanie najlepiej wychodzi autorce. Chyba nikt tak jak ona, nie potrafi wejść w skomplikowany ludzki umysł i wynajdywać w nim najmroczniejsze strony. Nieustannie zaskakuje czytelników i aż strach pomyśleć, co będzie dalej ;) Ponadto Jodi Picoult. Dziwne, że dopiero teraz sięgnęłam po jej twórczość. Autorka podejmuje trudne, kontrowersyjne tematy i stawia czytelnikom śmiałe pytania. "Bez mojej zgody" pozytywnie mnie zaskoczyło i mam nadzieję, że z kolejnymi jej pozycjami też tak będzie.


4.  NAJWIĘKSZY KSIĄŻKOWY ZAWÓD 2017 ROKU
Kiedyś, chyba w jednym z tagów, pisałam jak bardzo czekam na polskie tłumaczenie "Confess" Colleen Hoover. Opis wydawał się naprawdę obiecujący, więc myślałam, że czeka mnie coś wyjątkowego. Cóż, okazało się inaczej. Przewidywalna fabuła, płascy bohaterowie, tanie chwyty. Wybaczcie, ale ja się tak nie bawię :)


5. BOHATER, KTÓRY SKRADŁ CI SERCE W 2017 ROKU
Myślę, myślę i chyba nic nie wymyślę ;) W minionym roku nie było takiego bohatera, którego jakoś szczególnie bym pokochała. Wielu było dobrych, jednak żaden nie okazał się odkryciem. 


6. NAJPIĘKNIEJSZA OKŁADKA 2017 ROKU
Spośród książek wydanych w minionym roku, które posiadam na swojej półce, najbardziej podoba mi się "Córki Wawelu" Anny Brzezińskiej. Zobaczcie tylko jaka jest piękna :) <3 Twarda oprawa, piękna postać na okładce i obrazki w środku. Coś wspaniałego. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale myślę, że wnętrze jest równie cudowne.

 

7. NAJWAŻNIEJSZE KSIĄŻKOWE WYDARZENIE 2017 ROKU
Nie było wydarzenia, które szczególnie bym zapamiętała. Może w nowym roku coś ciekawego się wydarzy :)

8. ULUBIONY BOOKTUBER W 2017 ROKU
Kocham filmiki na Booktube :) <3 Oglądam wiele kanałów i potrafię na nich przepaść nawet na kilka godzin ;) Szanuję ludzi z Booktuba, bo robią naprawdę świetną robotę. Jednak w 2017 roku najchętniej oglądałam pogadanki u Cat Vloguje i Crimelpoint. Lubię też bardzo recenzje Olgi z Wielkiego Buka, bo wspaniale opowiada o książkach. Widać, że literatura jest ogromną pasją i miłością dziewczyn. Pozdrawiam i czekam na ich kolejne filmiki <3

9. Z JAKĄ KSIĄŻKĄ ZACZNIESZ 2018 ROK?
Ten rok rozpoczynam z książką "Kochaj. 50 lekcji o tym jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół". Poza tym nie mam jakichś konkretnych planów na ten rok i kolejne tytuły będę wybierać intuicyjnie.


10. NAJBARDZIEJ WYCZEKIWANA KSIĄŻKA W 2018 ROKU
Póki co, najbardziej czekam na "Ostatni list od kochanka" Jojo Moyes. Uwielbiam jej prozę i z niecierpliwością wypatruję kolejnych tytułów. Z nadchodzących premier zainteresowała mnie też "Pokojówka milionera" Marie Benedict oraz "Jesteś moja" Helen Klein Ross




11. STYL JAKIEGO AUTORA CHCIAŁABYŚ POZNAĆ W 2018 ROKU?
Muszę wreszcie przeczytać coś Stephena Kinga. Mam wrażenie, że wszyscy oprócz mnie już go czytali, a ja nadal nic o nim nie wiem ;)

12. NAJGORĘTSZA PREMIERA W 2017 ROKU 
I ostatnie pytanie... Moim zdaniem jedną z najgorętszych premier minionego roku była "Bad mommy" Tarryn Fisher. Latem ta książka ciągle mnie prześladowała, pisali i mówili o niej wszędzie. Jak się okazało, to tytuł  naprawdę wart uwagi i bardzo Was zachęcam do zapoznania się z nim.


Tak w skrócie wyglądał mój czytelniczy rok. Trafiłam na wiele naprawdę świetnych tytułów. Mam nadzieję, że kolejny będzie przynajmniej tak samo dobry. Pochwalcie się w komentarzach, co Wy ciekawego przeczytaliście, bo bardzo mnie to ciekawi :) Dziękuję również Wam za to że jesteście i regularnie odwiedzacie mojego bloga, bez Was to wszystko nie miało by sensu. Liczę, że nadal będziecie tu wpadać, a ja ze swojej strony obiecuję Wam wiele ciekawych recenzji i innych atrakcji. 
BUZIAKI 
WERONIKA

2 komentarze:

  1. Oooo tak! Ja też się zakochałam w Tarryn Fisher! W tym roku udało mi się przeczytać tylko jedną ksiażkę Jodi, rok temu było ih nieco więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie. Mam jeszcze dwie książki Picoult na półce, ale nadal po nie nie sięgnęłam. Może niebawem się uda: )

      Usuń